: ساعت  
   : امروز
|
به ما بپیوندید   : 
 
 
                         
           
 
                       
   

غواصی که برای بیش از 17 ساعت در آبهای سواحلِ تویینزویل استرالیا گمشده بود، زنده پبدا شد                       

 دوشنبه 17 آبان 1395

مرد 68 ساله ای که تنهایی برای غواصی در کشتی مغروق SS Yongala در نزدیکی جزیره راسل در جنوب تویینزویل رفته بود، دیگر بازنگشت. این کشتی مغروق یکی از بهترین سایت های غواصی محسوب می شود و در عمق 16 تا 30 متری قرار دارد.

پلیس که توسط دوستِ این غواص در ساعت 6:35 عصر خبردار شده بود، قایق غواص را همان شب در سایت غواصی پبدا کرد در حالیکه هیچ کس داخل آن نبود.

نجات دهنده، الن گریفیت، داخل هلیکوپتر نجاتی بود که از صبح برای مدت 90 دقیقه در حال جستجو به دنبال غواص گمشده بودند و برای سوخت گیری مجدد قصد بازگشت داشتند که ناگهان در ساعت 11 صبح غواص را دیدند.

الن گریفیت از هلیکوپتر به پایین آویزان شده و غواص را با خود بالا آورده است.

به گفته مرد غواص او حتی از صبح همان روز سه هلیکوپتر و یک هواپیما را که برای جستجوی او آمده بودند، دیده بود. نجات دهنده ها امیدوار بودند که وت سوت مشکی و سیلندر زرد غواص در دیدن و پیدا کردن او کمکشان کند. 

missing diver

نداشتن هیچ وسیله ایمنی و جریان شدید

غواص گفته بود که همیشه همراه خود "موقعیت یاب شخصی" برای مواقع اضطراری داشته است، ولی چند وقت قبل از حادثه آن را تمیز کرده و فراموش کرده است دوباره داخل وسایلش قرار دهد. او با قایق خود به سایت غواصی رفته و به محض پریدن داخل آب متوجه جریان شدید آب شده و فهمیده که نمی تواند به قایقش بازگردد و جریان به سرعت او را دور کرده است.

از آنجاییکه غواص محل دقیق و زمان غواصی خود را به دوست خود اطلاع داده بود، هنگامیکه دوستش متوجه بازنگشتن او می شود پلیس را در جریان قرار می دهد.

به گفته بازرس مسئول، شرایط مساعد و توانایی غواص در نگه داشتن خود روی آب و حفظ انرژی اش، به موفق بودن جستجو کمک کرده است. و البته گرم بودن آب نیز بی تاثیر نبوده است. هر یک ساعتی که فرد گمشده بیشتر در آب می گذراند، شانس نجاتش کمتر می شود و غواص بسیار خوش شانس بوده که در 24 ساعت اولیه نجات پیدا کرده است.

6 هواپیما به همراه پلیس دریایی، گروه نجات دریایی، گارد ساحلی، پلیس های غواص و یک هلیکوپتر در عملیات نجات شرکت داشتند.

 

مجله تخصصی غواصان پارسی

www.persiandivers.com


 
             
       
             
ALL RIGHT RESERVE © 2012-2016
Web Designer : ArA