: ساعت  
   : امروز
|
به ما بپیوندید   : 
 
 
                         
           
 
                       
   
پیکر فیلم ساز کانادایی "راب استوارت" که سه روز پیش گم شده بود، در اعماق اقیانوس پیدا شد 
غواصان داوطلب به همراه مرکز آتشنشانی فلوریدا، او را روز جمعه در عمق ۶۷ متری پیدا کردند. 
راب استوارت آخرین بار در روز سه شنبه هنگامیکه با غواص همراه خود بعد از غوص ۷۰ متری در سایت "فلوریدا کیز" به سطح آمده بود، دیده شده بود. 
راب استورات ۳۷ ساله، فیلم ساز، شناگر و مربی غواصی، در حال تهیه فیلم مستند خود درباره کوسه ها بود که در ساعت ۵ روز سه شنبه ناپدید شد.
 
Rob
با وجود تجربه بالای راب و داشتن صدها غوص ثبت شده، ولی به نظر می رسد که او در استفاده از سیستم مدار بسته تازه کار بوده است و به تازگی مدرک ترای میکس سیستم مدار بسته را دریافت کرده بود. او که قصد تهیه فیلم مستند درباره کوسه های اره ای را داشت، از آنجاییکه این کوسه ها خجالتی هستند و با صدای حباب های غواص سریع فرار می کنند، راب تصمیم به استفاده از سیستم مدار بسته برای انجام این غوص های عمیق گرفت. آنها با قایق به سمت سایت کشتی مغروق Queen of Nassau برای جستجوی کوسه های اره ای رفتند. درای سوتهایشان را پوشیده و تا عمق 70 متری غوص زدند. او و غواص همراهش که او هم مربی غواصی است، سه غوص را در همان سایت زدندکه این غوص ها عمیق ترین غوص های زندگی راب بودند. بعد از انجام غوص سوم، او با غواص همراه خود به سطح آب آمدند و راب علامت "اوکی" را به قایق نشان داد. ولی غواص همراه او بعد از سوار شدن به قایق بیهوش شد و زمانیکه افراد در حال رسیدگی به او بودند، راب هم ناپدید شده بود. 
 
به گفته خواهر راب، تعداد بسیاری برای کمک و ارائه تجهیزات در جستجو داوطلب شدند. برای مدت ۳ روز، جستجوگران از گارد ساحلی آمریکا، نیروی دریایی آمریکا، پلیس محلی و مرکز آتشنشانی، مرزبانی و موسسه حفاظت حیات وحش فلوریدا منطقه را از طریق هوایی و دریایی جستجو کردند. جستجو برای ۷۲ ساعت ادامه داشت و در روز جمعه مدت کمی بعد از اینکه جستجو متوقف شده بود، غواصان داوطلب پیکر او را در بستر اقیانوس و در اعماق یافتند. 
راب استورات عکاسی زیر آب را از سن ۱۳ سالگی آغاز کرد و در سن ۱۸ سالگی مربی غواصی شد و ۲۷ ساله بود که فیلم او به نام "شارک واتر" در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو نمایش داده شد. او یک طرفدار محیط زیست دریایی نیز بود و عضو گروه های حفاظت از کوسه ها و محیط زیست بود. 
راب استوارت در کانادا بزرگ شد و مدرک زیست شناسی خود را از دانشگاه وسترن دریافت کرد. او پس از اینکه متوجه کشته شدن غیرقانونی کوسه ها در منطقه محافظت شده دریایی جزایر گالاپاگوس شد، برای آگاه کردن عموم و رسانه ها فیلم "شارک واتر" را ساخت. فیلم او در سطح بین المللی بسیار مورد توجه قرار گرفت و در فعالیت های حفاظت از کوسه ها تأثیر چشم گیری داشت. دومین فیلم مستند او نیز به نام "روولوشن" در سال ۲۰۱۲ اکران شد. 
او در همین راه و در حین ساخت سومین فیلم مستند خود به نام "شارک واتر: اکستینکشن" که قرار بود امثال اکران شود جان خود را از دست داد.

 
             
       
             
ALL RIGHT RESERVE © 2012-2016
Web Designer : ArA